Ako jednať s dodávateľom

        Pri jednatí z dodávateľom si musíte uvedomiť, čo samotný dodávateľ od Vás bude očakávať. Dodávateľ má záujem predať, preto mu musíte podať vhodne Vašu predstavu, kľudne aj trochu preháňajte, hlavne nepôsobte neisto a bez vízie.

 

          Čo Vás má zaujímať

        Zistite, akým spôsobom sa dá tovar u dodávateľa objednať. Jeden krát denne, niekoľko krát denne, telefónom, mailom, osobne, cez internetový veľkoobchodný systém. Zaujímajte sa hlavne o to, ako rychlo budete mať tovar, ktorý si objednáte u seba, ak ho bude mať dodávateľ skladom a ak ho nebude mať skladom.

 

          Marža a nákupné ceny

        Tovar predávate za 10 euro Vašemu zákazníkovi, nakúpili ste ho za 7 euro u svojeho dodávateľa. Maržu máte teda 3 eura. Musí Vás teda zaujímať, s akými maržami máte pracovať.

- niektorí dodávatelia vyžadujú, aby ste dodržiavali nejakú minimálnu cenu (je to nezákonné, ale bohužiaľ sa to deje)

- iní dodávatelia môžu chcieť aby ste predávali za rovnakú cenu, ako ostatní a cenu pre Vás určujú podľa výšky realizovaného obratu, podľa celkového obratu Vašej firmy, atď., takže buďte pripravení aj na takéto situácie.

 

          Spätný odber

        Môže sa Vám tiež stať, že Vám zákazník vráti objednaný tovar a Vám ostane v sklade ležať, v takomto prípade je vhodné popredu sa dohodnúť s dodávateľom, aby Vám tovar zobral naspäť a vrátil Vám za neho peniaze, alebo ho aspoň vymenil za iný tovar (na ktorý máte už objednávku od zákazníka).

 

          Spôsob platby

        Väčšina dodávateľov Vám zo začiatku predá tovar iba pri platbe predom, alebo za hotové. Na faktúru Vám dajú tovar najskôr po niekoľkých objednávkach. Niektorí dodávatelia tiež chcú, aby ste im podpísali blanko zmenku, a až potom Vám začnú dávať na faktúru. Zvášte, komu zmenku podpisujete a ak sa dá, tak sa radšej tomuto riešeniu vyhnite.

 

          Reklamácie

        Vy máte povinnosť dodať zákazníkovi do 30 dní tovar opravený, alebo mu vrátiť peniaze. Dodávateľ voči Vám túto povinnosť nemá. Uistite sa preto, ako sa k týmto 30 dňom stavia a čo sa stane, ak Vám reklamáciu nevybaví včas- dá Vám zľavu na iný tovar? Alebo mení tovar kus za kus ihneď pri podaní reklamácie?

        Ďalšie otázky, na ktoré by ste nemali zabudnúť:

- ako sa môže vyvíjať Vaša spolupráca

- aký obrat potrebujete, aby ste boli jedným z najvýznamnejších odberateľov

- koľko e-shopov Váš dodávateľ obsluhuje

- či má vlastný maloobchodný e-schop a akú ma politiku, aby Vám nekonkuroval

- ako dlho sú na trhu a koľko majú zamestnancov

 

Diskusná téma: Ako jednať s dodávateľom

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok